کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

8 خوراکی نفخ آور :

1. مواد غذایی بسیار چرب : این مواد علاوه بر این که منجر به اضافه وزن می شوند، فرآیند گوارش را با مشکل مواجه می سازند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. به عنوان مثال، مصرف سیب زمینی سرخ کرده که ممکن است برای هر کسی وسوسه انگیز باشد، همچون انفجار بمبی در معده خواهد بود چون نشاسته و چربی بالایی دارد.
 
2. نوشیدنی های گازدار :دی اکسید کربنی که در این نوشیدنی ها وجود دارد، در بدن تولید نفخ و ورم می کند و اسید معده را افزایش می دهد.
 
3. سبزیجات چلیپایی :این نوع از سبزیجات حاوی پلی ساکارید هستند. این ماده ی غذایی دیرهضم است و زمانی که در معرض باکتری های روده قرار می گیرد، تخمیر می شود و در ناحیه معده تولید ناراحتی هایی مثل گازهای معده و آروغ می کند. علاوه بر این، به علت فیبری که این نوع سبزیجات دارند، روده دچار ورم می شود.
 
4. نمک :مصرف بی رویه نمک یکی از مهم ترین دلایلی است که مانع از آبرسانی به بافت های بدن می شود. اگر مصرف نمک را به حداقل برسانید، شاهد تغییرات مثبتی در تمام ارگان های بدن خواهید بود.
 
5. کربوهیدرات های تصفیه شده : یکی از معروف ترین این مواد آرد سفید است که در غذاهای متداولی چون پیتزا، نان و انواع شیرینی ها استفاده می شود.
 
6. غذاهای تند و پرادویه :ادویه ها برای سلامتی مفید هستند، اما اگر به میزان متعادل مصرف نشوند، ممکن است در بدن تولید التهاباتی کنند. در حقیقت غذاهای تند و پر ادویه، در بدن اسیدهایی آزاد می کنند که معده را تحریک می کند و منجر به التهاب آن می شود.

7. فرآورده های لبنی :افرادی که به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند، نباید از فرآورده های لبنی استفاده کنند.
 
8. انواع لوبیا :چون حاوی میزان بالایی پلی ساکارید(ماده ای که منجر به تجمع گاز در ناحیه ی روده ها می شود) است؛  این گازها باعث ورم در ناحیه شکم می شوند و مشکلات گوارشیِ ناراحت کننده ای نیز به همراه دارند.بهتر است تا حد امکان در مصرف آن ها زیاده روی نکنید و یا پیش از خوردن، آن ها را به خوبی بپزید. پروتئینی که در لوبیا وجود دارد می تواند جایگزین پروتئین موجود در ماهی، مرغ و سویا شود.  از آنجا که مصرف این مواد غذایی هشت گانه ممکن است به تولید نفخ و ورم در ناحیه شکم ختم شود، بهتر است که در مصرف آن ها جانب اعتدال را نگه دارید تا از دردهای شکمی در امان بمانید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد