کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

تحرک بدنی و تغییر الگوهای غذایی مناسب‌ترین راه درمان چاقی

http://i33.tinypic.com/vg4m6q.jpg

افزایش تحرک بدنی و تغییر الگوهای غذایی بهترین و سالم ترین راه‌های درمان چاقی و اضافه وزن است.  کم تحرکی و شیوع زندگی ماشینی را از اصلی‌ترین علل شیوع چاقی و اضافه وزن در جامعه است: افزایش مصرف شیرینی جات وتنقلات، فست فودها و نوشابه‌های گازدار بە نوبه خود در شیوع چاقی و اضافه وزن موثرند.

استفاده از غذاهای سرخ شده سبب شیوع چاقی می گردد،  سرخ کردن سبب افزایش چند برابری کالری غذا می‌شود و این مسئله می تواند در شیوع چاقی اثرگذار باشد.نادری گفت: افزایش مصرف روغن جامد در بین مردم جامعه نیز از دیگر علل شیوع چاقی است.پرخوری یکی دیگر از اصلی ترین علل شیوع چاقی است، پرخوری بە معنای دریافت کالری بیش از نیاز بدن است کە بە نوبه خودسبب شیوع چاقی و اضافه وزن می گردد.

استفاده از غذاهای چرب‌تر، شورترو شیرین‌تر سبب تغییر ذائقه اشخاص جامعه می‌شود،  پیشنهاد می گرددخانواده‌ها از مصرف بیش از حد چنین موادی اجتناب کنند چرا کە مصرف بیش ازحد این نوع مواد سبب تغییر ذائقه اشخاص می گردد.

چاقی  زمینه ساز بروز بیماریهای چاقی زمینه ابتلا بە بیماریهای قلبی و عروقی، ابتلا بە فشارخون، چربی و کلسترول خون را فراهم می‌کند.وی افزود: چاقی همچنین زمینه ابتلا بە بیماری‌های کبد چرب، بیماری‌های خودایمنی نظیر ام اس، سنگ های صفراوی و آرتروز زانوها و کمر درد را فراهم می‌کند.


http://axgig.com/images/43458887984722580853.gif

عدم چالاکی، خستگی زودرس، تنگی نفس و اختلال درروند زندگی  از پیامدهای چاقی می باشندچاقی همچنین زمینه سرخوردگی و ابتلا بە افسردگی را در فرد بە وجود می آورد چرا کە سبب انگشت نما شدن فرد می‌شود.چاقی در مردان خطرناک‌تر است،  در مردان به ازای ۱۰ درصد افزایش وزن ۱۳ درصد احتمال مرگ افزایش می‌یابد کە این رقم در زنان کمتر است. خوردن غذاهای صنعتی سبب سیری کاذب می گردد، این در حالیست کە سلول‌های بدن گرسنه می باشند و مواد مغذی مورد نیاز خود رادریافت نکرده‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد