کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

هشدار FDA در مورد TRIAC


اداره غذا و دارو (FDA* ) اخطاریه جدیدی صادر کرد، مبنی بر اینکه مکمل های غذایی به نام ( سوزاننده چربی های بدن) را مصرف نکنید، زیرا این مکمل ها، حاوی هورمون تیروئیدی به نامTriac ( تریاک) هستند.

این مکمل ها درباشگاه های ورزشی، اغذیه فروشی ها و از طریق اینترنت به فروخته می شود.

البته این مطلب صحیح است که مصرف تیروئید، زمانی که به آن نیازی نیست، می تواند باعث کاهش وزن شود، اما این نکته نیز قابل ذکر است که مصرف آن، بیش از مقدار طبیعی که بدن تولید می کند، باعث پوکی استخوان، حملات و سکته های قلبی، افزایش فشار خون، لخته شدن خون و ضربان نامنظم قلبی می شود.

اغلب موادی که برای کاهش وزن به کار می روند، ناسالم یا بی تأثیر هستند. هنوزهم بیشترافراد، به دنبال راهی آسان برای آب کردن چربی های بدن وعضله سازی هستند و پول خود را صرف این کار می کنند ، در صورتی که باید بیشتر ورزش کنند و رژیم غذایی متعادل و مناسبی را رعایت کنند.

در قسمت پائین،  آگهی را که در مورد Triac از طریق اینترنت منتشر شده، ارائه می دهیم که در حقیقت نادرست و سود جویانه است:

«Triac یکی از جدیدترین ترکیبات بدنسازی است که فروش موفقیت آمیزی داشته است. این مواد قادر به انجام 2 کار هستند؛ یکی از بین بردن چربی های زائد بدن و دیگر ساخت عضله .Triac باعث می شود که افراد بدن خود را به فرم دلخواه درآورند. تریاک تنها ماده ای است که میزان متابولسیم ( سوخت و ساز) پایه را افزایش نمی دهد، اما سوخت و ساز در بافت ماهیچه ای را کاهش و در بافت چربی افزایش می دهد. در نتیجه باعث از بین رفتن چربی های بدن می شود، بدون اینکه عضلات از بین بروند و آسیبی ببینند. هزاران نفر ، تریاک را امتحان نکرده اند و اثرات خوب آن را نمی دانند. خیلی ها، آن را به همراهAdipokinetix مصرف می کنند زیرا این دو ماده اثر یکدیگر را تکمیل می کنند. »

این آگهی در مورد تریاک کاملاً نادرست است. امیدواریم شما هرگز آن را نخرید. یادآوری می کنیم این اخطار توسط FDA داده شده است و اگر شما این مواد را استفاده کنید، سلامتی خود  را به خطر می اندازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد