کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

تعریف تردمیل (دستگاه دوی ثابت )و موارد استفاده از آن

تردمیل ( دستگاه دوی ثابت ) چیست ؟
ترد میل یک وسیله ورزشی است که این روزها می توانید آن را در بیش تر باشگاههای ورزشی ببینید. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می شود و سرعت حرکت کاربر مساوی است با سرعت حرکت تسمه. به این ترتیب، شما می توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید.
تردمیل ها به 2 صورت موتوردار و بدون موتور تولید می شوند
تردمیل بدون موتور
انواع بدون موتور  تردمیل بسیار ارزان قیمت تر هستند. در تردمیل های بدون موتور در واقع نیروی وزن و فشار پاهای شما است که باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شود. این نوع تردمیل، دستگاهی سبک است .
ترد میل های موتور دار
اما نوع موتوردار تردمیل، تکنولوژی پیشرفته تری دارد و موتوری که در آن کار گذاشته شده است به کمک عضلات شما می آید و به این ترتیب، شرایط گوناگونی برای دویدن یا راه رفتن برای شما به وجود می آورد. این تردمیل ها دارای یک کمربند پهن بوده که امکان کنترل سرعت‌های مختلف آن توسط یک موتور الکتریکی وجود دارد در این دستگاه، موتور تردمیل است که باعث چرخش تسمه و حرکت صفحه تردمیل می شود .همچنین تردمیل های موتور دار از استحکام بیش تری برخوردار هستند.
شیب ( زاویه صفحه متحرک ) نیز توسط یک موتور بالابرنده قابل تنظیم است تا حرکت بیمار بر یک مسیر رو به بالا (تپه مانند) شبیه‌سازی شود پس شما می توانید سرعت آن را به صورت شیبدار تنظیم کنید و حالتی را به وجود آورید مثل اینکه دارید در یک مسیر سربالایی راه می روید یا می دوید.
این تردمیلها معمولاً یک مانیتور کامپیوتری دارند که امکان کنترل سرعت، شیب و همچنین محاسبه باز‏ه زمانی و مصرف انرژی  حین حرکت بر روی صفحه متحرک را فراهم می‌آورد. گاهی دستگاه به وسیله سیم های مخصوصی به بدن شما وصل می شوند و می توانند ضربان قلب را نشان دهند تا ورزشکار متوجه شود که آیا شدت حرکت هایش روی تردمیل کافی است و موجب کاهش وزنش می شود یا نه. اگر به صفحه مانیتور این تردمیلها نگاه کنید، برنامه های از پیش تعیین شده ای را خواهید یافت که به کمک آنها می توانید الگوی راه رفتن یا دویدن خودتان را روی تردمیل تنظیم کنید


موارد استفاده از تردمیل
معمولاً به افرادی که دارای اضافه وزن هستند پیشنهاد می‌شود از  تردمیل استفاده کنند. همچنین بیمارانی مثل بیماران سرطانی که اصولا به دلیل بلند مدت بودن دوره درمان در منزل مانده و اغلب باید ورزشهای سبکی مانند پیاده روی انجام دهند، می‌‌توانند از این وسیله جهت درمان خود بکار گیرند.
یکی دیگر  از کاربرد های اصلی تردمیل‌ها، تست ورزش است . بیمار فعالیتی محدود را متناسب با وضعیت پایش سیستم قلبی- عروقی خود انجام می‌دهد. هدف از انجام این تست، آشکار شدن اختلالات احتمالی عملکرد قلبی تحت فشار و استرس است. تردمیل‌ها همچنین در فیزیوتراپی به عنوان فعالیتی در جهت توان بخشی اعضای آسیب‌دیده و یابهبود سریع‌تر پس ازجراحی به کار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد