کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

میوه همه کاره

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

پاییز است و فصل انار و باید حداکثر استفاده را از این میوه سرشار از خاصیت برد. انار به عقیده پزشکان قدیم اکسیر حیات است. خاصیت غذایی آن کم، ولی تصفیه‌کننده خون است. خوردن آن از ابتلا به بیماری قند جلوگیری می‌کند و تقویت‌کننده کبد است. برای آسم و درد و ناراحتی سینه و سرفه‌های شدید بسیار مفید است؛ بخصوص اگر انار شیرین را سوراخ کرده و روغن بادام شیرین داخل آن بریزید و پس از حرارت آن میل کنید.

 
مخلوط جوشانده آب انار، شکر، نشاسته و روغن بادام تقویت‌کننده دستگاه گوارش و مثانه است.انار ترش و شیرین (مینوش) برای پایین‌ آوردن فشار خون بسیار مفید است.انار سموم دخانیات را دفع می‌کند و برای افراد سیگاری بسیار موثر است.اگر انار را با پوست و دانه به طور کامل بپزید و سپس آن را کوبیده و روی محل‌هایی که خارش دارد بگذارید، خارش را برطرف می‌کند.اگر آب انار را در دهان مزه مزه کنید جوش و زخم‌های دهان را برطرف می‌کند،‌ بهترین مرهم برای انار پخته زخم گوشه ناخن است.سرمه انار برای جلوگیری از ریزش آب چشم مفید است.
 
مخلوط رب انار و عسل درمان زخم است و در ضمن این مخلوط را اگر کمی در گوش بچکانید درد گوش را برطرف می‌کند. همچنین داخل انار را خالی کرده و روغن گل سرخ در آن بریزید و کنار آتش و حرارت بگذارید تا کم‌کم گرم شود. سپس کمی از آن را بعد از این که خنک شد در گوش بریزید. این مخلوط برای درد گوش بسیار مفید است.انار را بسوزانید و آن را با عسل مخلوط کنید و روی سینه بمالید. برای درمان سرفه‌های شدید خونی بسیار مفید است.اگر پوست انار را بجوشانید و آن را مزه‌مزه کنید برای استحکام لثه‌ها موثر است.خوردن پوست پخته انار دفع‌کننده کرم‌های معده و روده است.مزه مزه کردن آب پوست پخته انار برای دندان درد مفید است.رب انار درمان اسهال است و برای رفع تشنگی مفرط و تب‌های تند مفید است و رنگ رخسار را باز می‌کند، پوست را شفاف می‌کند و نشاط‌آور است.عصاره گل انار همراه با گلاب را اگر در چشم بچکانید و کمی به چشم استراحت دهید، دید را تقویت کرده و خستگی چشم را برطرف می‌کند.اگر گل انار را پخته و به صورت خمیر درآورید و به قسمت‌هایی از پا که با کفش زخم شده یا ترک پا بمالید آن را درمان می‌کند.

 
اگر هر روز صبح چند غنچه گل انار را ناشتا بخورید تا مدت‌ها از زدن جوش و کورک در امان خواهید بود.خوردن شربت انار از حالت دل‌به‌هم‌خوردگی و استفراغ جلوگیری کرده و معده را تقویت می‌کند. برای تهیه شربت انار حدود شش کیلو انار ترش و شیرین را دانه کنید به طوری که پوست‌های سفید داخل انار با دانه‌های آن مخلوط شود. آن را خوب بکوبید و آب آن را بگیرید. همراه با حدود دو تا سه کیلو قند بجوشانید تا قوام بیاید و بعد با آب مخلوط کنید و میل کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد