کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

9 پیشنهاد برای کاهش استرس

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

راه های آسانی وجود دارد که با استفاده از آن می توان استرس را کاهش داد و به آرامش رسید. با انجام برخی از این روش ها در روز، استرس به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.

مدیتیشن

 این روش نیاز به مهارت های زیادی ندارد. تمرین روزانه می تواند در انتقال های عصبی تغییراتی ایجاد و در نتیجه فرد را به استرس مقاوم کند. صاف بنشینید و چشم های خود را ببندید. جمله هایی مانند «احساس آرامش می کنم» را تکرار و آن را با تنفس خود هماهنگ کنید. اگر فکری به ذهن شما می رسد، به آن توجه نکنید.

نفس های عمیق بکشید

این روش همانند مدیتیشن عمل می کند. این روش میزان ضربان قلب را کند می کند و فشارخون را نیز پایین می آورد؛ در نتیجه با استرس مقابله می کند. صاف بنشینید و چشم های خود را ببندید. از طریق بینی آرام هوا را به داخل ریه ها بکشید. توجه داشته باشید نفس باید از ناحیه شکم شروع شود بعد به قسمت بالای بدن برسد و سپس خارج شود. برای باز دم این عمل را وارونه انجام دهید.

 روی یک موضوع تمرکز کنید

با تمرکز کردن می توانید استرستان را کاهش دهید. 5 دقیقه روی یک موضوع تمرکز کنید. این تمرکز می تواند روی طعم غذایی باشد که می خورید یا احساس کوبیدن کف پا به زمین هنگام راه رفتن.

با دوستانتان صحبت کنید

یک راه خوب کم کردن استرس این است که در خود فرو نروید. صحبت کردن با دیگران، از نزدیک یا تلفنی می تواند نگرانی شما را کم کند.

 به علایم بدن خود توجه کنید

گاهی نمی فهمید استرس و تنش فیزیکی کجای بدن قرار دارد؛ اما با یک اسکن ذهنی می توانید تأثیر روزانه استرس روی مفصل ها، عضله ها و استخوان ها را بفهمید. صاف بنشینید یا به پشت قرار بگیرید. از شست پا شروع کنید و آن قسمت را که شل یا سفت است، حس کنید.

 نعمت ها و توانمندی هایتان را به خود یادآوری کنید

یادآوری نعمت هایی که در اختیار دارید، خیلی از نگرانی ها و فکرهای منفی شما را از بین می برد. برای این کار، یک دفترچه تهیه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا تمامی چیزهایی که به دست آورده اید، افرادی که به آن ها عشق می ورزید و مهارت ها و احساسات خود را به خاطر بسپارید. هنگامی که احساس استرس می کنید، به نوشته های خود مراجعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید که چه چیزهایی اهمیت دارد.

با ماساژ یا کمپرس بدن را تسکین دهید

به مدت 10 دقیقه گردن، شانه، صورت، قسمت بالای سینه و عضلات پشت را با آب ولرم کمپرس کنید.

بخوانید و بخندید

خندیدن روی خلق و خوی فرد تأثیر می گذارد زیرا میزان کورتیزول را کاهش می دهد و آندروفین را در بدن رها می کند. کورتیزول هورمون استرس و آندروفین ماده شیمیایی است که از طریق مغز برای بهبود خلق و خو تولید می شود.

ورزش کنید

ورزش راه دیگری برای رهایی از استرس است. لازم نیست که ورزش های شدید انجام دهید. فعالیت هایی مانند پیاده روی و یوگا می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد