X
تبلیغات
رایتل
 
کلینیک جامع آموزش پزشکی
همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
                                                                 
آخرین مطالب
موضوعات
پیوندها
آمار وبلاگ
کانال نکات مهم سلامتی
جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت
شنبه 1 آبان‌ماه سال 1395 :: 08:01 ب.ظ ::  نویسنده : کارشناس

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


جنس غشای سلول‌ها از جنس کلسترول است و بدن برای اعمال حیاتی خود از جمله تولید هورمون‌ها به این ماده حیاتی نیاز دارد.بعضی از مواد غذایی مانند زرده تخم‌مرغ، گوشت و فرآورده‌های لبنی حاوی کلسترول هستند ولی قسمت عمده این ماده توسط بدن تولید می‌شود. دو نوع از لیپوپروتئین‌ها، کلسترول و دیگر موارد را از طریق جریان خون حمل می‌کنند. این دو نوع لیپوپروتئین HDL و LDL نام دارند.کلسترول مفید یا HDL، کلسترول اضافی را وارد کبد کرده و از بدن خارج می‌کند. سطح بالای HDL برای سلامت قلب مفید است و از بروز حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می‌کند. کلسترول LDL، کلسترول اضافی بدن را وارد جریان خون می‌کند و سبب ضخیم شدن رگ‌های خونی می‌شود. این کلسترول برای سلامت قلب مضر است و احتمال سکته را افزایش می‌دهد.
1- آب بنوشید
نوشیدن روزی پنج لیوان یا بیشتر آب، سبب کاهش کلسترول شده و احتمال بیماری‌های قلبی را 50 تا 60 درصد کاهش می‌دهد.
2- روزی 30 دقیقه پیاده‌روی کنید
روزی 30 دقیقه پیاده‌روی نقش موثری در کاهش کلسترول و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.
3- گریپ‌فروت بخورید
مصرف روزانه یک عدد گریپ‌فروت سبب کاهش 11 درصد کلسترول خون می‌شود. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول، به کاهش وزن کمک می‌کند و خاصیت ضد سرطانی دارد و اختلال خواب را از بین می‌برد.
4- سبوس مصرف کنید
غلات و مواد حاوی فیبر و سبوس، مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را 20 درصد کاهش می‌دهند.
5- از چای سبز غافل نشوید
چای سبز یکی از موثرترین مواد غذایی در کاهش کلسترول است.
6- زیاد سالاد بخورید
از سبزی‌های حاوی برگ سبز استفاده کنید و زیاد سالاد بخورید
7- کره و غذاهای چرب نخورید
غذاهای چرب میزان کلسترول را به سرعت افزایش می‌دهند.
8- آجیل بخورید
آجیل بهترین میان وعده است و احتمال بیماری‌های قلبی را 30 درصد کاهش می‌دهد.