کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

5 نشانه کمبود پتاسیم در بدن

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg
-معمولا بشقاب غذایتان رنگین نیست :میوه ها و سبزیجات از غنی ترین منابع پتاسیم هستند، پس رنگین کمانی از این مواد غذایی باید در بیشتر وعده های غذایی که میل می کنید حضور داشته باشند. اگر اغلب بشقابتان تک رنگ است یعنی بیشتر مواقع در حال خوردن گوشت، نشاسته های تصفیه شده، و یا غذاهایی که از جعبه یا بسته بندی بیرون می آیند هستید – این غذاهای به اندازه کافی پتاسیم ندارند. پتاسیم نشانگر یک برنامه غذایی مناسب برای سلامت کل بدن است.
 
-احساس ضعف و خستگی:خوردن میوه و سبزیجات حاوی پتاسیم کمکتان می کند سرحال بمانید.در صورت عدم تغییر باید با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود عوامل دیگر چیست.
 
-فشار خون بالا  :برنامه غذایی حاوی پتاسیم پایین باعث بالا رفتن فشار خون می شود.بسیاری از مردم زیاد غذاهای نمکی می خورند و کمتر به سراغ میوه ها و سبزیجات می روند. این کار موجب عدم تعادل و در نتیجه بالا رفتن فشار خون می شود.
 
-مستعد گرفتگی شدید عضله:اسپاسم های دردناک عضلانی زیاد برای پاها،در اثر خروج الکترولیت ها ازبدن  رخ می دهد که یکی از سریع ترین راه حل ها استفاده از نوشیدنی ورزشی است که حاوی الکترولیت باشد. فقط آب خالی ننوشید چون ممکن است مشکل بدتر شود.
 
-تپش قلب دارید :گر حس می کنید قفسه سینه به شدت تکان می خورد، می لرزد و یا انگار قلبتان در حال بیرون آمدن از قفسه سینه است، دچار تپش غیر طبیعی قلب شده اید. باید هرچه سریعتر کمک پزشکی دریافت کنید.
 
-چگونه پتاسیم دریافتی خود را بالا ببریم:خوردن انواع مختلف میوه و سبزیجات(اسفناج، توت فرنگی، بروکلی، و برگ چغندر.) در طول روز است.در این میان سیب زمینی پخته با پوست دو برابر موز پتاسیم دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد