کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

نقش اصلاح الگوی غذایی در تغییر سبک زندگی

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg
برای بسیاری از افراد، داشتن فرزند و حفظ قدرت باروری یکی از مهم ترین و پر مخاطره ترین تجربه های زندگی است. نتیجه یافته های علمی و مطالعات اپیدمیولوژیک انجام شده در دهه های اخیر بر روی جوامع مختلف، بیش از پیش نقش تغذیه، عادات غذایی و الگوی مصرف مواد غذایی را در دستیابی به این تجربه ارزشمند، موثر و قابل توجه نشان می دهند.الگوی غذای دریافتی از زمان و روند دریافت انرژی در طی روز گرفته تا نوع کربوهیدرات، پروتئین، چربی و تنوع آنتی اکسیدانها و مواد معدنی، اثرات بلند مدت و کوتاه مدت قابل توجهی در حفظ قدرت باروری مردان، روند تخمک گذاری، کیفیت جنین، لانه گزینی، بارداری موفق و تولد نوزاد زنده دارند.
http://vision1404.ir/Uploads/News-Public/Womens-Reproductive-Health.jpg

بیش از 15 درصد زنان در زمانی در طول زندگی برای باردار شدن، دچار مشکلاتی میشوند. باردار نشدن زمانی یک مشکل خوانده میشود، که فرد بعد از یک سال تلاش، همچنان ناکام مانده باشد تحقیقات وسیعی پیرامون اثرات شیوه‌ی زندگی و رژیم غذایی بر  موضوع ناباروری انجام شده است در حدود یک سوم از مشکلات باروری گزارش شده، اشکال از جانب مرد است. یک سوم از جانب زن و یک سوم باقی مانده از سوی هر دو زوج است. مشکلات مردان معمولا به تعداد اسپرمهای سالم مربوط میشود. ولی مشکلات زنان میتواند ناشی از چندین عامل مختلف باشد: مشکلات ساختاری رحم، لوله‌های فالوپ مسدود شده و در اغلب موارد تخمکهای ناسالم.رژیم های غذایی و شیوه ی زندگی هم میتوانند عامل بوجود آورنده ی این مشکلات باشد. در اینجا به چند مورد از این موارد اشاره میکنیم:

وزن
وزن زنان میتواند قدرت باروری آنان را تحت تاثیر قرار دهد.، طبق تحقیقات انجمن پزشکی زاد و ولد آمریکا، 12 درصد ناباروریها ناشی از نامتعادل و نامناسب بودن وزن افراد است. میزان کم چربی بدن مقدار هورمون استروژن را به قدری کاهش میدهد که قدرت باروری را از بین میبرد. همینطور زیاد بودن چربی بدن میزان هورمون استروژن را افزایش میدهد، که در این حال این هورمون مثل قرصهای ضدبارداری عمل کرده و تخمک گذاری را متوقف میکند. همچنین چاقی، باعث میشود تا درمانهای موجود کارساز نباشند.تنها زنان نیستند که با اضافه وزن قدرت باروری را از دست بدهند. اضافه وزن مردان تولید اسپرمهای ناسالم را افزایش میدهد مردان برای حفظ قدرت باروری، باید مقدار فراوانی سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف کنند. این مواد با فراهم کردن آنتی اکسیدانت، از آسیب دیدن اسپرمها جلوگیری میکنند. ولی در کل، تحقیقات نتایج مختلف و متفاوتی ارائه کرده‌اند.
 

سندرم پلی کیستیک تخمدان
این بیماری ناشی از عملکرد غیرطبیعی غدد درون ریز بدن است، که اغلب تخمک گذاری را دچار مشکل میکند. در زنانی که به این اختلال گرفتارند، میزان هورمونهای جنسی و هورمون انسولین نامتعادل است. و تولید تخمک و چرخه‌ی قاعدگی اغلب دچار مشکل میشوند. علاوه بر نازایی، این اختلال خطر ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و انواعی از سرطانها را افزایش میدهد. خوشبختانه، کاهش وزن فقط به میزان 5 درصد برای طبیعی شدن سطح هورمونها در بدن و بازگشت قدرت باروری کافی است. فعالیتهای فیزیکی منظم نیز اثر بسزایی دارند. همینطور رژیم غذایی حاوی فیبر نیز مهم است.
 

کم خونی
کمبود سلولهای خونی سالم ناشی از کمبود آهن، کمبود ویتامین B-12 و کبود فولات، با ناباروری رابطه‌ی مستقیم دارد. زنان میتوانند با رژیم غذایی سالم، از بروز بسیاری از انواع کم خونی‌ها پیشگیری کنند. برای پیشگیری از کمبود فولات مقدار فراوانی سبزیجات و حبوبات مصرف کنید. اگر از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنید (ازجمله لبنیات)، از غذاهای غنی شده و مکملهای غذایی برای دریافت میزان کافی ویتامین B-12 استفاده کنید.
 

رژیم غذایی
عادتهای غذایی متعادل و سالم میتواند به قدرت باروری کمک کند. در یک مطالعه‌ی وسیع، بیش از 17000 پرستار گزارش دادند زنانی که رژیم های غذایی مناسب دارند بیشتر از 66 درصد، کمتر به اختلالات باروری و تخمک گذاری دچار میشوند. زنان مورد مطالعه در این تحقیق رژیم غذایی سرشار از چربی‌های سیرنشده (این چربی در روغن زیتون و آجیل یافت میشود) و پروتئینهای گیاهی و چربیهای ترانس بسیار کم داشتند. این نوع عادتهای غذایی باعث میشوند که میزان انسولین به طور طبیعی به حد معمولی برسد و این امر باعث مهیا شدن آنتی اکسیدانتهای ضروری میشود.

عواملی که زمینه ساز بروز بیماریهای مزمن در قرن حاضر هستند با افزایش شیوع ناباروری نیز در ارتباط مستقیم هستند. اصلاح الگوی غذایی، کنترل استرس و افزایش فعالیت فیزیکی به عنوان اجزای مهم در تغییر سبک زندگی از عوامل مهم در این ارتباط می باشند.در افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، خطر مشکلات مرتبط با باروری تا سه برابر افزایش می یابد، در چاقی هورمونهای مترشحه از بافت چربی که ارتباط متقابل با ترشح و عملکرد هورمونهای جنسی و سیستم ایمنی موثر بر روند باروری دارند به شدت بر روی پاسخ داروهای تحریک گذاری، بر روی تعداد فولیکول های که رشد می کنند، کیفیت جنین، لانه گزینی جنین و نتیجه درمان ناباروری اثر منفی خواهند داشت این موضوع در زنانی که سیکل های نامنظم به همراه عدم تخمک گذاری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در انجام مشاوره تغذیه، وزن به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته می شود، وزن برای ما فقط یک فاکتور است و تنها عامل برای انجام مشاوره تغذیه و تنها نکته ای که به آن توجه می کنیم نخواهد بود، چرا که ممکن است حتی وزن فردی نرمال باشد یا اضافه وزن هم داشته باشد، اما از نظر کیفیت و کمیت مواد مغذی به هیچ عنوان به نفع بهبود کیفیت اسپرم و تخمک گذاری و شروع باروری در شرایط بهینه نباشد.هدف ما در کمک به حفظ باروری افراد در مشاوره و درمان تغذیه، تنها بچه دار شدن نمی باشد بلکه تولد بچه ای با زمینه و استعداد ابتلا به بیماری های کمتر، بسیار با اهمیت است. بنابراین هم افزایش شانس درمان ناباروری و هم تولد بچه ای با حداقل عوامل خطر ابتلا به بیماریهای مزمن که زمینه آن با تغذیه دوران جنینی ارتباط تنگاتنگ دارد، از مهم ترین اهداف مشاوره تغذیه و رژیم درمانی پیش از بارداری می باشد.

کمیت و کیفیت دریافت مواد مغذی در طول زندگی زنان و مردان می تواند اثری مستقیم بر روی عملکرد تخمدان ها، تولید اسپرم و ... داشته باشد،  تغذیه در این زمینه، هم اثرات کوتاه مدت و هم اثرات بلند مدت دارد به گونه ای که مطالعات نشان داده اند برای مثال تغذیه دختران در سنین 2 تا 5 سالگی با توجه به اینکه چه نسبت از پروتئین دریافتی آنها از منابع حیوانی در مقایسه با منابع گیاهی باشد، می تواند بر روی عملکرد تخمدان ها تأثیر بگذارد. از طرفی در کوتاه مدت، تنها 4 روز دریافت رژیم بسیار کم کالری در طی سیکل درمان می تواند، به شدت بر روی نتیجه درمان اثر نامطلوب داشته باشد.

مشکل بسیار مهمی که در تغذیه امروزی وجود دارد مصرف اسیدهای چرب ترانس موجود در روغن های گیاهی هیدروژنه شده و جامد می باشد،این روغن ها به شدت بر روی کیفیت اسپرم ها تأثیر منفی دارند و توصیه ما به زوجینی که در یک سیکل درمان ناباروری قرار می گیرند آن است که از سه تا چهار ماه پیش از شروع درمان ناباروری، از مصرف روغن های جامد پرهیز کننددر ایران درصد بالایی از افراد جامعه دچار کمبود ویتامین D هستند که این مسئله در ارتباط با زنانی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند و چاق می باشند از اهمیت بیشتری برخوردار است و ما برای جبران این کمبود در آنان حداقل به دو ماه زمان نیاز داریم تا میزان ویتامین D را در این افراد به سطح نرمالی برسانیم.

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که بر روی تولید اسپرم، حرکت و شکل آنها دارای تأثیرات منفی هستند،  مکمل های آنتی اکسیدان بدون اصلاح الگوی دریافتی پایه، اثر مورد انتظار را در بهبود وضعیت اسپرم نخواهند داشت.خانم هایی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک و افزایش وزن هستند و شروع سیکل درمان ناباروری آنها نیازمند کاهش وزن است، در بسیاری از این افراد تنها ده درصد کاهش وزن می تواند نتیجه درمان را تا 40 درصد بهبود بخشد. این افراد باید از انجام مشاوره های غیر تخصصی،نگرش های غیر واقع بینانه در مورد کاهش وزن، گرفتن رژیم های غذایی ناصحیح، مصرف داروهای کاهش وزن و حذف وعده غذایی به شدت اجتناب کنند.

تغذیه تاثیری مستقیم بر توانایی اسپرم دارد. داشتن عادات بد غذایی، برای مثال مصرف مکرر مشروبات الکلی، می‌تواند باعث پایین آوردن کیفیت و مقدار اسپرم شده و لقاح تخم را دشوارتر می‌کند و از آنجا که ناباروری به همان اندازه که جزء مشکلات خانم‌هاست، مشکل آقایون نیز به حساب می‌آیدتقریباً %40 از ناباروری‌ها به مردها برمی گرددداشتن تغذیه سالم احتمال بچه‌دار شدن شما را بالا خواهد برد.

چند توصیه مفید برای پدران آینده:

-به اندازه کافی از موادغذایی سرشار از ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این موادمغذی به جلوگیری از نقص و عیب اسپرم کمک کرده و جنبندگی آن را افزایش می‌دهد. یک لیوان آب پرتقال در روز تقریباً 124 میلی‌گرم ویتامین C در خود دارد. خوب است که در روز حداقل 90 میلی‌گرم یا بیشتر و اگر سیگار می‌کشید حداقل 125 میلی‌گرم استفاده کنید.

-به اندازه کافی روی (zinc) مصرف کنید. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که حتی کمبودهای کوتاه مدت روی می‌تواند حجم نطفه و سطح تستوسترون را کاهش دهد. منابع عالی که می‌توانید مقدار توصیه‌شده روزانه یعنی 11 میلی‌گرم روی را از آن مصرف کنید شامل صدف خوراکی (8 عدد صدف متوسط تقریباً حاوی 16 میلیگرم روی است)، گوشت پشت مازو گاو (85 گرم حاوی 4.8 میلیگرم روی است)، لوبیا پخته (یک فنجان از آن حاوی 3.5 میلیگرم روی است، و قسمت‌های سیاه گوشت مرغ (2.38 میلیگرم روی در هر 85 گرم) می‌شود.

-اسید فولیک مصرف کنید. تحقیقات نشان میدهد که مردانی که سطح ویتامین B در بدنشان پایین است، اسپرم کمتری دارند. می‌توانید 400 میکروگرم مورد نیاز روزانه‌تان را با خوردن سیریال‌های صبحانه، سبزیجات، و آب پرتقال تامین کنید اما مصرف مکمل اسید فولیک یا مولتی ویتامین برای اطمینان بیشتر می‌تواند به شما صدمه بزند.

-مقدار کلسیم و ویتامین D مصرفیتان را بالا ببرید. طبق تحقیقی که در دانشگاه ویسکونسین در مدیسون انجام گرفت، مصرف 1000 میلی‌گرم کلسیم و 400 واحد  (ده میکروگرم) ویتامین D در روز می‌تواند قدرت باروری را در مردان بالا ببرد. منابع خوب کلسیم عبارتند از شیر کم چرب (یک لیوان از آن حاوی 302 میلی‌گرم کلسیم است) و ماست (یک فنجان از آن حاوی 415 میلی‌گرم کلسیم است). ویتامین D مصرفی خود را نیز می‌توانید از شیر (یک لیوان شیر حاوی 98 واحد ویتامین D است) و ماهی آزاد (85 گرم از آن حاوی 360 واحد ویتامین D است) تامین کنید.

-تا می‌توانید از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. تحقیقات نشان میدهد که مصرف مشروب می‌تواند مقدار تستوسترون و اسپرم را در شما پایین آورده و مقدار اسپرم‌های غیرطبیعی را درانزال شما بیشتر می‌کند.

مردانی که می‌خواهند قدرت باروری خود را افزایش دهند، ممکن است به خوردن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات روی بیاورند. هرچه مصرف میوه‌ها و سبزیجات در مردان بیشتر باشد، اسپرم آنها نیز جنبندگی بیشتری می‌یابد.به طور کلی مردانی که کمترین مقدار میوه و سبزیجات را مصرف می‌نمودند، کمترین میزان جنبندگی اسپرم را داشتند.آنتی اکسیدان‌ها، مثل آنچه در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، می‌تواند به جلوگیری از آسیب رسیدن به اسپرم که باعث میشود کند و تنبل شوند و توانایی بارور کردن تخم را از دست دهند، کمک می‌کند.به ویژه، آنتی اکسیدان‌های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که بیشتر در سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و پرتقال وجود دارد، قدرت و سلامت اسپرم را تضمین می‌کند.مردهایی که می‌خواهند بچه دار شوند، بهتر است از انواع و اقسام میوه‌ها و سبزیجات، حداقل 5 وعده در روز، استفاده کنند.همچنین مردها بهتر است از خوابیدن طولانی مدت در وان آب داغ و کشیدن سیگار و ماریجوانا که همه به اسپرم آسیب می‌رساند، خودداری کنند

 مهم ترین اصل در تغذیه پیش از بارداری رعایت اصل تعادل، تنوع، کیفیت و کمیتی است که در طی روز باید به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد، الگوی دریافت ما از صبح تا شب است که هورمون های سوخت و ساز بدن ما را کنترل می کنند و سطح انسولین را تنظیم و بر روی ساخته شدن و عملکرد هورمون های جنسی اثر می گذارند.ترشح این هورمونها دارای یک آهنگ و نظم شبانه روزی است که اگر الگوی غذایی، با این آهنگ تغییرات هورمونی در طی روز سازگار نباشد، می تواند باروری را دچار مخاطره کند.افزایش آگاهی زوجین در باره ناباروری، حفظ باروری و بررسی مشکلات پیش روی درمان در کشور، اعم از مراجعه به مراکز غیر تخصصی درمان و باورهای غلط در درمان ناباروری از مهم ترین اهداف این مرکز می باشد.
http://www.persianpersia.com/images/mimage/60-7529.jpg

جمع بندی:
زوج هائی که دچار عدم باروری شده اند از چند حالت خارج نیستند .
زوج ( مرد ) ممکن است که چنین حالت هائی داشته باشد .
عدم تحرک لازم اسپرم ها ، برای باروری .
کم بودن تعداد اسپرم ها .
 نداشتن حرکت سریع .
مرگ و میر سریع اسپرم ها .
ناقص بودن اسپرم ها .
زود انزالی آقایان که امروزه ، بیماری اکثر آقایان است !
داشتن بیماری واریکوسل ( واریس بیضه ) .
آقایانی که دچار عفونت اسپرم شده اند !

توصیه هائی که به این نوع افراد می شود
 
-عصبی نشدن و حرص نخوردن ، کنار گذاشتن در گیری فکری ، که بسیار مهم است .
-رعایت مسائل بهداشتی و نظافت شخصی و نداشتن یبوست مزاج که بسیار حائز اهمیت است .
-در صورت داشتن بیماری واریکوسل ، روغن زیتون و روغن کنجد از هر کدام 1 استکان تهیه کرده و مخلوط کنید و هر شب با 1 قاشق غذا خوری از همان روغن بیضه ها را هر شب بمدت 40 روز چرب کرده و خوب ماساژ دهید تا واریس از بین برود .
-منطقی بودن و تسلط بر اعصاب و روان مهمترین مسئله ای است که می تواند شما را از زود انزالی نجات دهد .
 -خوب جویدن غذا و 2 لقمه کمتر میل کردن و شکم را زیاد پُر نکردن عامل مهم دیگری است که شما را از زود انزالی نجات می دهد .
-بازی و ملاعبه و آگاهی به مسائل زناشوئی عامل مهم دیگری است که زود انزالی شما را بر طرف می کند .
-آرامش و ملایمت با یکدیگر و رعایت مسائل زنا شوئی  عامل مهم  دیگری است که کمک می کند زود انزالی آقایان بر طرف گردد .
-توصیه می شود که آقایان غذای مختصری را 3 ساعت قبل از خواب میل کنند و هنگام خواب اجابت مزاج انجام شود .
-در این مورد بهتر است که خانم همکاری های لازم را با همسر خود داشته باشد به جای این که او را سرزنش کند ، با او همکاری لازم را داشته باشد .
- استفاده از آب ، روزی 6 لیوان که بصورت نیم ساعت قبل و دو ونیم ساعت بعد از غذا رعایت شود .
-توصیه می شود که آقایان همراه غذا کمی زنجبیل تازه میل کنند .
-با رعایت کردن مسائل فوق به لطف الهی مسئله آقایان بر طرف خواهد شد ، انشاا...
-هرکاری را با نام مبارک خداوند سبحان آغاز کنید و با هر لقمه غذائی که میل می کنید جمله مبارک بسم الله الرحمن الرحیم را بر زبان جاری کنید .
-استفاده از جوانه گندم تازه روزانه 5 تا 7 قاشق غذاخوری ، با سالاد و لیمو ترش تازه و روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل همراه سالاد ثوصیه می شود که قبل از غذا میل شود .
- همکاری و هماهنگی زوجین با یکدیگر شرط لازم و ضروری است برای رسیدن به هدف .
-آقایان سعی کنند که بی خوابی نداشته و بیش از حد خود را خسته نکنند و استراحت لازم را داشته باشند .
-داشتن آرامش و توکل بر خداوند سبحان رمز رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد .

عواملی که موجب نازائی در بانوان می شود
    
- بیماری آمنوره اولیه و ثانویه .
- آمنوره اولیه عبارتست از دخترانی که به سن بلوغ می رسند و بطور طبیعی عادت ماهیانه ندارند و باید با استفاده از دارو عادت شوند .
- آمنوره ثانویه عبارتست از بانوانی که زودتر از موعود مقرر یائسه می شوند .
-خانم هائی که بسیار حساس و زود رنج و خود خور و عصبی هستند .
-بانوانی که دچار اختلالت هورمونی هستند .
-زنانی که هومون پرولاکتین آنان بیش از حد معمول است ، که نشان دهنده عصبی بودن آنان است .
 -خانم هائی که دارای پلی کیستیک (PCO) هستند .
 -خانم هائی که دارای فیبرم و میوم می باشند .
-خانم هائی که دارای ضعف تخمدان هستند .
-خانم هائی که دارای چسبندگی لوله های فالوپ می باشند .
-خانم هائی که دارای بیماری (آندومتریوزیس ) هستند .
-خانم هائی که بیش از حد حرص می خورند .
-خانم هائی که از غذاهای خوب تغذیه نمی کنند .
-خانم هائی که بیشتر از شیرینی و شکلات و از غذاهای فسد فود استفاده می کنند .

توصیه هایی که به این بانوان می شود
    
-برای بیماری آمنوره ثانویه راه حل بسیار ساده و عملی وجود دارد .
-سیر ، پیاز ، جعفری ، زعفران ، کنجد و روغن کنجد و سبزیجات و میوه جات تازه و جوانه گندم تازه .
- بعد از عادت شدن بهتر است که مواد فوق را از رژیم غذائی خود حذف کنند .
- این نوع افراد روزانه 6 لیوان آب میل کنند ، نیم ساعت قبل و دو ونیم ساعت بعد از غذا .
-بهترین توصیه برای این نوع افراد ( خانم های نازا ) حرص نخوردن ، عصبی نشدن و حساس و زود رنج نبودن است .
-خانم هائی که دچار نازائی شده اند ، بهتر است که از مواد غذائی زیر استفاده نکنند .
-از مصرف کلیه غذاهای حیوانی و قند و شکر و غذاهای مضر که در صفحه 247 کتاب 15 روز بیان شده است خود داری شود .
-داشتن آرامش و خوب جویدن غذا و رعایت کردن آداب غذا خوردن به این نوع بانوان توصیه می شود .
-  داشتن صبر و حوصله برای این نوع افراد شرط لازم و کافی است .
-برای بر طرف کردن اختلالات هورمونی در بانوان بهترین روش ، عصبی نشدن و حرص نخوردن و حساس و زود رنج نبودن است .
- این نوع افراد بهتر است که بمدت 15 روز تا 30 روز خام گیاه خوار مطلق شوند .
-غذای این نوع افراد ، فقط از فرآورده های گیاهی بوده و مرتب از جوانه گندم تازه استفاده کنند .
-رعایت مسائل بیان شده موجب می گردد که عادت ماهانه خانم ها بمرور منظم شود ، که علائم خوبی است .
- آرام بودن و منطقی اندیشیدن کمک بسیار بزرگی است به این نوع بیماران !
- با رعایت نمودن توصیه های غذائی موجب می شود که ، عادت ماهیانه خانم 1 تا 2 رور جلو بیفتد که علامت بسیار خوبی برای آمادگی بارداری است .
-این نوع بیماران بهتر است که در محافلی که در آن تشنج و درگیری است به هیچ وجه حاضر نشوند .
-بیمارانی که مبتلا به پلی کیستیک هستند ، بهتر است که ابتدا از اعصاب و روان آرامی برخوردار شوند و در مرحله بعد فقط از غذاهای گیاهی تغذیه کنند .
-افرادی که مبتلا به بیماری آندومتریوزیس هستند ، ابتدا حساسیت و زود رنجی را کنار بگذارند و سپس از غذاهای گیاهی استفاده کنند و جوانه گندم تازه ، تا زودتر نتیجه بگیرند .
-بیمارانی که دچار چسبندگی لوله های فالوپ هستند ، بهتر است که مسائل گفته شده را با دقت کامل انجام دهند و مسائل روحی و روانی نامناسب را کنار بگذارند .
-برای آگاهی از نتیجه بیماری بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه نموده و تحت نظر باشند .
http://zohur.net/upload/2013/03/13920111000047_PhotoL.jpg

بیشترین عاملی که موجب می شود زوجین دچار نازائی و عدم باروری شوند ، عبارتند از :
-جلوگیری های ابتدای ازدواج که بر اثر عدم آگاهی است و یا راهنمائی شدن به شیوه غلط .
-داشتن استرس و اضطراب به خاطر مسائل روزمره زندگی و یا داشتن مسائل شغلی .
-استفاده از غذاهای نامناسب و انواع غذاهای فست فود و غیره .
-آشنا نبودن به مسائل زیبای زناشوئی و عدم درک خوب یکدیگر .
-بهترین زمان همبستری برای زوجین 1 هفته بعد از پاک شدن خانم از عادت ماهیانه می باشد .
-توصیه می شود که هنگام همبستری مسائل به خوبی رعایت شود .
- بعضی از خانم ها به خاطر نوع مجرای واژن ممکن است که بعد انزال ، همه آن مواد ( اسپرم ها ) دفع شوند .
-برای این نوع خانم ها ، که مجرای آنان طوری است که بلافاصله اسپرم ها دفع میگردند ، توصیه می شود که این گونه بانوان هنگام همبستری 1 بالش زیر باسن خود قرار دهند و بعد از انزال ، خانم به همان وضع مانده و استراحت کند تا زودتر نتیجه حاصل شود .
-منظم بودن بانوان و رعایت کردن دقیق آقایان موجب می شود که زودتر به نتیجه مطلوب دست یابند .
-عصبی نشدن و نداشتن درگیری فکری ، مهمترین عامل ، برای رسیدن به هدف مقدس زاد و ولد می باشد .
-خانم هائی که دچار بیماری فیبرم هستند ، بهتر است که حد اقل بمدت 40 روز از غذاهای خام گیاهی استفاده کنند و مهمتر این که عصبی نشوند تا هرچه سریعتر به لطف الهی به نتیجه برسند .
-عدم تعادل روانی و داشتن نگرانی و استرس ، عامل مهمی است که بیمار به نتیجه مطلوب نرسد .
-داشتن نشاط و شادابی و نداشتن اشتغالات فکری عامل مهمی است برای رسیدن سریع به هدف که باروری است.
-برای فعال کردن ضعف تخمدان در خانم ها بهتر است که عصبی نشوند و از غذاهای گیاهی تغذیه کنند ، خصوصاً استفاده از جوانه گندم و سبزیجات و میوه جات .
- اصلاح تغذیه بهترین روش برای پیشگیری از از بیماری ها و بر طرف کردن بیماری هاست .
-رعایت مسائل فوق ، بطور دقیق و توکل بر خداوند سبحان ، رمز دست یابی به هدف شما عزیزان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد