X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
 
کلینیک جامع آموزش پزشکی
کانال ما در تلگرام با عنوان: نکات مهم سلامتی https://telegram.me/public_health
                                                                 
آخرین مطالب
موضوعات
پیوندها
آمار وبلاگ
کانال نکات مهم سلامتی
شبکه وبلاگی استان کردستان
جمعه 13 تیر‌ماه سال 1393 :: 12:38 ق.ظ ::  نویسنده : کارشناس

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


خواب بعد از سحر ؛آری یا خیر؟ http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

خواب و استراحت یکی از نیازهای اساسی و فیزیولوژیک انسان است. خواب فرآیندی است که مغز برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد.پس این روند باید کامل شود تا تاثیر لازم را برای بدن داشته باشدروزه داران  سعی کنند پس از خوردن سحری ساعاتی را استراحت کنند تا نیاز ضروری خواب جبران شود و روز خوبی را شروع کننددرماه مبارک رمضان برنامه خواب افراد تغییر می کند و اگر کمبود خواب افراد جبران نشود در طول روز همراه با خستگی و کسالت مواجه خواهند شد.خواب خوب و با کیفیت در ماه رمضان آن هم با برنامه ریزی مناسب و اصولی انسان را از مزایای معنوی در این ماه بهره مند خواهد کرد.روزه داران سعی کنند با برنامه ریزی برای ایام ماه مبارک رمضان تاثیرات بی خوابی و کم خوابی را به حداقل برسانند و باید برنامه مناسبی برای خواب خود در این ایام در نظر بگیرندافرادی معمولا شب ها دیرتر می خوابند و صبح دیرتر بیدار شوند. اغلب این افراد هم سحر سخت بیدار می شوند و هم کمبود خواب دارند.
http://ts4.mm.bing.net/th?id=HN.607994969317116118&pid=1.7
به افرادی که پس از سحری خوابشان نمی برد توصیه میشود  از حداقل روشنایی (نور لامپ در منزل) که کمک مناسبی برای بازگشت به خواب پس از ساعت سحرگاهی است استفاده نمایند، زیرا با کم کردن نور این امکان به بدن برای بازگشت به خواب داده می شود افراد بد خواب و کم خواب از نوشیدن چای و قهوه هنگام سحری پرهیز نمایند.کم کردن نور هنگام خواب مفید خواهد بود زیرا نور مانع از ورود مغز به مرحله خواب می شود، حتی اگر برخی از افراد عادت به استفاده از چراغ خواب دارند، باید نور آن بسیار کم باشدبرای شب های احیای ماه مبارک، روزه داران عصر آن روز خوب بخوابند تا بتوانند شب بیدار باشند. علاوه براین می توان برای بیدار ماندن از موادی مانند قهوه و چای استفاده کرد.