X
تبلیغات
نماشا
رایتل
 
کلینیک جامع آموزش پزشکی
کانال ما در تلگرام با عنوان: نکات مهم سلامتی https://telegram.me/public_health
                                                                 
آخرین مطالب
موضوعات
پیوندها
آمار وبلاگ
کانال نکات مهم سلامتی
شبکه وبلاگی استان کردستان
چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 :: 10:03 ق.ظ ::  نویسنده : کارشناس

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


رهنمودهای تخصصی برای بدنسازی http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

همه ما ورزشکاران در پی یافتن راه حل ها و رهنمودهایی هستیم که باعث موفقیت و پیشرفت ما در ورزش شده و رشد عضلانی را به همراه داشته باشد . راهایی که به بهترین نحو به ما کمک کنند برای رسیدن به بالاترین قله موفقیت . راه حل زیاد بوده ما نیز چند راه را بیان می کنیم که رعایت آنها می تواند شما را تا حدودی به موفقیت برساند. و یا زیربنای راه ها و رهنمودهای دیگر باشد.


۱- سیستم تمرینی تا حد ناتوانی یک ابزار خوب برای شما می باشد ، اما باید از آن عاقلانه و به طور معقول استفاده کنید . استفاده بیش از حد و ناصحیح از این سیستم اثرات بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت .

۲- اکثر ورزشکاران به دردهای عضلات خود توجه نمی کنند ، شما باید تفاوت بین درد عضلانی خوب و درد عضلانی بد را یاد بگیرید . اگر این درد به صورت تیر کشیدن بود اصلاً خوب نیست اما اگر این درد باعث سفت شدن و انقباض می شود خوب است .

۳- ماساژ شدید بافت های عضلانی کمک شایانی به رشد و سلامت آنها می کند اما این کار باید به روش صحیح و در مواقع لازم انجام شود .

۴- یک حریف تمرینی خوب و هم سطح شما واقعاً باارزش ترین چیز شما در باشگاه می باشد اگر چنین فردی را پیدا کردید بهتر است او را هرگز از دست ندهید .

۵- اجازه ندهید گرسنگی شما را وادار به خوردن هر چیزی کند چرا که در این صورت شما یک گام به عقب رفته اید .

بزرگترین اشتباه اکثر پرورش اندام کاران این است که توجه نمی کنند که چقدر می توانند وزنه را جابجا کنند بلکه آنها فقط به این توجه دارند که چقدر باید آن وزنه را جابجا کنند 

 

شاید مطالب زیادی درباره تغذیه و قوانین آن در مجلات و کتابها و سایت های مختلف خوانده اید . ولی هرچه قدر هم در این زمینه بدانید بازم نیاز به فراگیری بیشتر و دانستن بیشتر دارید.در زیر مطالبی از تغذیه برایتان آورده ایم که خواندن آن می تواند بر علم و اطلاعات شما در زمینه تغذیه بیفزاید و جهت پیشرفت شما در بدنسازی به شما کمک کند.

پنیر روستایی یک غذای بدنسازی با ارزش است ولی آنطور که باید شناخته نشده است. این ماده غذایی به لحاظ داشتن کازئین بسیار غنی است . کازئین یک پروتئین کند هضم است که پنیر روستایی را یک منبع پروتئینی عالی برای وعده های غذایی می سازد.

اگر در هضم مکملهای پودری در فرم کپسول مانند، نظیر اسید آمینه های زنجیره ای با گلوتامین مشکل دارید، سعی کنید آنها را باز وپودر موجود در آنها را به محلول پروتئینی خود بیفزایید، مقداری از مکملهای پودری نظیر گلوتامین ، آرژنین و ویتامین C در فرمهای آماده به جهت حل شدن هر مایعی آماده هستند.
در پخت غذا از مرکبات استفاده کنید. لیمو، پرتقال حتی گریپ فرویت می توانند مواد افزونی فوق العاده ای باشند که به گوشتهای پروتئینی خالص نظیر مرغ یا ماهی افزوده می شوند. این مرکبات حاوی فیبر هستند و کالری بسیار پایینی دارند.
اکثر مکملهای خود را به منظور هضم بهتر با غذا بخورید. به هر حال آنهایی هم که باید با شکم خالی خورده شوند  شامل روی و اسیدهای آمینه ویژه نظیر گلوتامین و آرژنین هستند.
از نان نترسید. با آن ساندویچ درست کرده و میل کنید. اکثر بدنسازان ، سعی می کنند از مصرف کربوهیدراتهای نشاسته ای دوری کنند. به منظور کسب نتایج بهتر، از میزان متوسط نان و ماکارونی با پروتئین کافی استفاده کنید.
اغلب بدنسازان از غذاهای یکسانی استفاده می کنند ، به منظور دادن تنوع ، سعی کنید هر روز میوه های متفاوت بخورید و مواردی که بدنتان را با دامنه کاملتری از مواد مغذی مهیا می کنند را به برنامه تان بیفزایید.

    به منظور طولانی تر کردن تاًثیرات یک محلول پروتینی نظیر وی  آن را به همراه یک وعده غذایی حاوی فیبر و اسیدهای چرب ضروری (EFAS ) نظیر روغن ماهی با روغن تخم کتان بخورید. پروتئین وی به صورت نوعی بسیار سریع هضم می شود و به این طریق در کنار فیبر و EFAS هضم آن کند می شود و به این طریق کمک می شود تا آمینه ها به مدت طولانی تری در جریان خون باقی بمانند.

توجه داشته باشید که مصرف امگا -۳ را به وسیله خوردن ماهی چرب دو یا سه بار در هفته افزایش دهید. افزودن ماهی آزاد به املت یا نیمرو ؛ یک روش آسان به منظور اجرای این امر می باشد.
اسفناج پخته یک سبزی عالی برای بدنسازان بوده و دارای منبع عالی از فولات ، آهن و ویتامین A می باشد وخوردن آن در کمیت های زیاد بسیار مثمرثمر است.