کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

توصیه تغذیه‌ای نوروز

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg



فعالیت های برای تناسب اندام http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

 

لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبدیل به یکی مهمترین مسائل برای بسیاری از انسانها شده است. ما قصد نداریم تا رژیم غذایی خاصی را برای شما معرفی کنیم، بلکه به دنبال این هستیم تا 4 خوراکی چربی سوز را به شما معرفی کنیم.لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبدیل به یکی مهمترین مسائل برای بسیاری از انسانها شده است. به جرات می توان گفت که تعداد رژیم های غذایی و تمرینات ورزشی موجود در جهان در حال حاضر بسیار زیاد است و هر کدام از آنها برای اشخاص خاصی توصیه شده است. در این مطل ما قصد نداریم تا رژیم غذایی خاصی را برای شما معرفی کنیم و بلکه به دنبال این هستیم تا 4 خوراکی چربی سوز را به شما معرفی کنیم

.

شکلات
باید گفت که قبل از این هم بسیار در مورد خواص این ماده غذایی خوشمزه و تاثیرات مثبت آن خصوصا بر روی سیستم قلب و گردش خون شنیده بودیم. اما بر اساس جدیدترین تحقیقات که در سال 2011 صورت گرفت است ، مشخص شده است که کاکائو حاوی آنتی اکسیدانی به نام " epicatechins " است که باعث می شود تا اولا رگ ها و موی رگ ها در قلب تقویت و ترمیم بشوند و ثانیا از میزان ذخیره سازی چربی در بدن انسان کاهش پیدا کند.

پنیر
بسیاری از افرادی که رژیم غذایی دارند سعی می کنند تا لبنیات و خصوصا پنیر را از برنامه غذایی خود حذف کنند و این اشتباهی بزرگ است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه تنسی در آمریکا مشخص شده است که افرادی که روزی 3 بار از مواد غذایی لبنی استفاده می کنند چربی بیشتری می سوزانند و البته فراموش نکنید که لبنیات حاوی کلسیم فراوانی است که برای استخوان سازی بسیار مهم و حیاتی است و افرادی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند عموما چربی بیشتری ذخیره می کنند.

روغن نارگیل
شاید بسیاری تصور کنند که روغن نارگیل بیشتر برای موهای انسان و حالت دادن به آن به کار می رود اما حقیقت این است که این روغن این میوه دارای نیز دارای خاصیت چربی سوزی است و همچنین در تحقیقاتی که در سال 2009 در کشور برزیل بر روی زنان انجام شده است مشخص شده است که روغن نارگیل باعث کاهش کلسترول مضر خون نیز می شود.

خشکبار
انواع خشکبار مثل: بادام، گردو، فندق، پسته و.. حاوی اسید چرب مفید امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت قلب انسان بسیار مفید است. در عین حال این خوراکی ها با فعال کردن سیستم متابولیسمی بدن انسان باعث می شوند که روند چربی سوزی در بدن انسان تسریع شود.این خوراکی ها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث می شود تا انسان کمتر احساس گرسنگی کرده و بالطبع کمتر غذا مصرف کند

در ایام نوروز از مصرف شیرینی تر و خامه‌ای پرهیز کرده و از شیرینی‌های خشک و در ابعاد کوچک استفاده کنند. از آنجا که برخی از افراد در ایام نوروز و گاه در یک روز به دفعات به دید و بازدید می‌روند، باید با یک برنامه ریزی مناسب غذایی از زیاده روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنند. افراد باید با برنامه ریزی در دید و بازدید اول از بین میوه‌ها خیار مصرف کرده چرا که این میوه کم کالری است و در دید و بازدیدهای بعدی نیز برخی از میوه‌ها و تنقلات را انتخاب کرده و از زیاده روی جدا پرهیز کنند. مصرف چای در هر دید و بازدیدی در صورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما افراد باید سعی کنند که در مصرف شیرینی نیز زیاده روی نکنند. شیرینی نوروز باید کوچک و بند انگشتی و ترجیحا از نوع شیرینی‌های نان نخودی، برنجی یا گردویی کوچک باشد و از مصرف شیرینی تر پرهیز شود. شیرینی تر و شیرینی‌های بزرگ خامه‌ای در نوروز جایگاهی ندارد چرا که از این نوع شیرینی‌ها در هفته آن هم در زمان عصر یک یا دو بار استفاده می‌شود نه در ایام نوروز و در هر دید و بازدیدی، از سوی دیگر قرار دادن شیرینی تر روی میز پذیرایی در مدت زمان طولانی منجر به فاسد شدن آن می‌شود.وی اضافه کرد: دیابتی‌ها باید در ایام نوروز از نظر تغذیه‌ای بیش از سایرین مراعات کنند این در حالی است که برخی از بیماران دیابتی بیماری خود را در نزد بستگان خود پنهان کرده و پنهان کردن این موضوع موجب زیاده روی در مصرف برخی از مواد غذایی می‌شود که برای آنها مضر است.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد