کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

شیوه تغذیه قبل و بعد از ورزش

در طول تمرینات ورزشی و بعد از آن چه بخوریم تا تحمل خود را افزایش داده و بر درد پس از تمرینات سخت ورزشی غلبه کنیم . غذایی که می خورید نه تنها به شما انرژی می دهد بلکه به ماهیچه و عضلات شما سوخت رسانی می کند و چربی های بدنتان را می سوزاند و حتی موجب افزایش سلامت قلب و عروق شما نیز می شود. 

برخی از این مواد غذایی عبارتند از :

1.       قهوه : خوردن مقداری مکمل کافئین ( برابر با دو فنجان قهوه ) پس از تمرینات ورزشی می تواند دردهای عضلانی را بهتر از قرص های مسکن تسکین دهد کافئین از ایجاد ماده شیمیایی که مسئولیت فعال سازی درد در بدن را دارد پیشگیری می کند به این ترتیب مقداری قهوه در روز می تواند به بهبود سریع عضلات پس از تمرینات سخت کمک کند .

2.       چای سبز : خوردن چای سبز سه فنجان در روز در اجرای تمرینات سخت ورزشی مقاومت بیشتری را در مقابل بدن شما افزایش می دهد.

3.       آب سرد : نوشیدن آب سرد قبل و بعد از تمرینات ورزشی و در حین تمرینات ورزشی میزان تحمل و مقاومت بدن را افزایش می دهد و نوشیدن آب خنک می تواند مستقیم ترین راه برای کاهش گرمای مرکزی بدن باشد.

4.       شیر شکلات : شیر نسبت به آب و دیگر نوشیدنی های ورزشی در مرطوب سازی مجدد بدن پس از یک دوره تمرینات ورزشی کارآیی بیشتری دارد چراکه نسبت به دیگر نوشیدنی ها دارای پتاسیم و الکترولیت های بیشتری است. افزودن مقداری شکلات به این نوشیدنی باعث می شود تعامل کاملی  از کربوهیدراتها ، پروتئین و چربی در آن بوجود آید و عمل بهبود عضلات سریعتر صورت پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد