کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

با راه رفتن در سرما لاغر شوید

با راه رفتن در سرما لاغر شوید

قدم زدن در هوای سرد فواید شگفت انگیزی روی سلامت روحی- جسمی‌افراد در تمام رده‌های سنی می‌گذارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس دیلی راه رفتن در هوای سرد سبب جذب ویتامین d از طریق پرتوهای خورشید و همینطور افزایش استحکام استخوان‌ها می‌شود.گفتنی است: این پیاده روی اگر به مدت 15 دقیقه در روز باشد تمام نیاز فرد به جذب ویتامین را تامین می‌کند.بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر سلامت جسمی‌این پیاده روی اثرات مثبتی بر سلامت روحی افراد مانند بروز حس انگیزه و نیز بهبود خلق و خو و روحیه در افراد می‌شود.پیاده روی در زمستان و در هوای برفی به دلیل صرف انرژی بیشتر در افراد باعث سوزاندن کالری بیشتر می‌شود و نسبت به هوای سوزان تابستان بیشتر کاهش وزن صورت می‌گیرد.

اشتباهات بزرگ در رژیم‌های لاغری

 

برخی از افراد هستند که بدون توجه به دستورات پزشکی رژیم‌های مختلف می‌گیرند و در نتیجه نیز دچار مشکلاتی شده و نمی‌توانند وزن کم کنند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از مهمترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند.

نخوردن صبحانه

اولین اشتباه بزرگ هر فردی که ممکن است دچار شود نخوردن صبحانه است. بسیاری از انرژی روزانه را ما از صبحانه دریافت می‌کنیم از همین رو نخوردن آن باعث می‌شود تا شما انرژی کار نداشته باشید و همچنین از آن جایی که از شب قبل چیزی نخورده‌اید نا خودآگاه بیشتر ناهار خواهید خورد.

فاصله زیاد بین وعده‌ها

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند خوردن تنقلات سالم آن هم به میزان کم بهتر از آن است که در فاصله‌های طولانی غذا بخورید. غذا نخوردن به مدت طولانی می‌تواند برای بدن بسیار مضر باشد و متابولیسم بدن را نیز کاهش می‌دهد.

نداشتن برنامه درست

همیشه در دوره رژیم برنامه درست داشته باشید تا بدن شما بتواند خود را تنظیم کند. بسیاری از افراد هستند که برنامه درستی برای خود ندارند به طوری که هیچگاه مشخص نیست در چه زمانی غذا می‌خورند یا ورزش می‌کنند. این بی‌برنامگی به تنظیمات بدن آسیب وارد می‌کند و آن را از حالت درست خود خارج می‌کند.

شکستن رژیم در مهمانی

برای افرادی که رژیم می‌گیرند ممکن است مواردی مانند مراسمات عروسی یا مهمانی پیش آید که از جمله دشمنان رژیم هستند. هیچگاه به خاطر یک شب لذت از غذا رژیم خود را نشکنید. یکبار شکستن آن مساوی است با کم شدن اراده شما در این راه. به حرف دیگران نیز توجهی نداشته باشید وتنها به هدف و لاغری خود فکر کنید.

نوشیدنی‌های شیرین

در دوره رژیم باید میزان درستی از مایعات استفاده کنید چرا که بسیاری از آب بدن شما خالی شده و نیاز به تجدید آن دارید. آب بهترین گزینه برای نوشیدنی‌های دوره رژیم است. از نوشیدنی‌های حاوی شکر مانند آب میوه‌های غیرطبیعی یا نوشابه‌ها حتی انواع رژیمی‌جدا خودداری کنید.

یک وعده در روز

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند خوردن تنها یک وعده در روز است، آنها یک وعده پر انرژی و کالری در صبح می‌خورند و تا فردای آن روز، دیگر وعده غذایی ندارند. این کار بسیار برای بدن مضر است و می‌تواند دستگاه گوارش را از بین ببرد. این کار همچنین باعث می‌شود تا فاصله زیادی بین وعده‌ها باشد که در ابتدا گفتیم کاری درست نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد